Какви са най-често срещаните проблеми, свързани с EGR клапана?
Натрупване на сажди в двигателя.
Повторното изгаряне не предпазва агрегата от част от остатъчните сажди, които
се натрупват с течение на времето.
Нарушен топлообмен. Натрупаните сажди
водят до прегряване на буталната група. Саждите поддържат температурата в цилиндрите,
но не позволяват охлаждането им от вентилатора. Създава се температурна разлика
между вътрешната и външната страна на захранващия блок. За охлаждането се
изразходват повече средства.
Намалена мощност. Двигателят разхищава
ненужни ресурси за двойно изгаряне. При двигатели с голям пробег и множество
неизправности това е особено забележимо.
Намалена динамична производителност. При
повторното изгаряне енергията се губи за рециркулация, а не за поддържане на
динамичното ускорение. Този ефект е особено забележим при дизеловите превозни
средства, тъй като съдържанието на сажди при горене е значително по-високо.
Въздействие върху бордовия компютър.
Всяка неизправност в системата ще доведе до реакция за неизправност на
задвижването и предупредително съобщение.
Всички тези нюанси стават допълнителни
аргументи за изключване на EGR клапана.