Меню
Кошница

Софтуерно премахване на ЕГР клапан

Какво е EGR?

EGR е системата за рециркулация на отработените газове в автомобила. Такива допълнения към двигателя с вътрешно горене се предлагат при дизеловите и бензиновите двигатели. EGR има само една функция и двигателят може да се справи и без нея. Накратко, принципът на EGR е да връща отработените газове в двигателя за повторно изгаряне. В резултат на това емисиите на NOx се намаляват, но по стените на всмукателния колектор, въздуховодите и клапите се отлагат сажди. Това не е от решаващо значение за живота на двигателя, въпреки че съществува минимален риск за клапаните. По-големият проблем обаче е спадът в мощността, дължащ се на намалената топлопроводимост на всмукателния колектор.

Голямо влияние върху неизправността оказва горивото. Особено дизеловото гориво. Често в състава на нискокачествените горива има висока концентрация на лошо запалими смоли и добавки. Тези вещества блокират гнездото на клапана или самия механизъм в гнездото.

Кога се поврежда EGR сензора ?

Състоянието на двигателя играе важна роля. Ако групата на цилиндровата обвивка е дефектна, маслото попада в горивото. При горенето тази смес се превръща в мазни сажди, които полепват по стените на клапана, задвижването и дренажните отвори. Ако това се случи, самият сензор EGR се поврежда. Той просто не може да отчете текущото положение на механизма за изключване. В този случай има разминаване между програмирания момент на отваряне и текущата позиция. Сензорът е повреден.

Когато обемът на входящите газове за повторно изгаряне се увеличи, температурата на двигателя се повишава поради увеличения обем на частиците на горене. Това значително намалява производителността на двигателите. Поради това затварящият механизъм невинаги е отворен и регулиран така, че да позволява частично всмукване на изгорели газове за повторно изгаряне. По този начин се намира златната среда, която е вредна за самата система на EGR клапана.

Така че за стабилната работа на EGR клапана по време на обявения експлоатационен срок е необходимо идеално техническо състояние на автомобила. Но не винаги е възможно да се поддържа автомобила, като нов, а за старите не е необходимо да се говори. Поради тази причина много шофьори решават да деактивират тази система изцяло. Освен това ремонтът на рециркулационния клапан или неговата замяна са много скъпи от финансова гледна точка. Защо да харчите пари за механизъм, който е ненужен на двигателя, и да страдате от неговата неизправност.

Какви са най-често срещаните проблеми, свързани с EGR клапана?

Натрупване на сажди в двигателя. Повторното изгаряне не предпазва агрегата от част от остатъчните сажди, които се натрупват с течение на времето.

Нарушен топлообмен. Натрупаните сажди водят до прегряване на буталната група. Саждите поддържат температурата в цилиндрите, но не позволяват охлаждането им от вентилатора. Създава се температурна разлика между вътрешната и външната страна на захранващия блок. За охлаждането се изразходват повече средства.

Намалена мощност. Двигателят разхищава ненужни ресурси за двойно изгаряне. При двигатели с голям пробег и множество неизправности това е особено забележимо.

Намалена динамична производителност. При повторното изгаряне енергията се губи за рециркулация, а не за поддържане на динамичното ускорение. Този ефект е особено забележим при дизеловите превозни средства, тъй като съдържанието на сажди при горене е значително по-високо.

Въздействие върху бордовия компютър. Всяка неизправност в системата ще доведе до реакция за неизправност на задвижването и предупредително съобщение.

Всички тези нюанси стават допълнителни аргументи за изключване на EGR клапана.

Предимства от софтуерното изключване на EGR клапана

Предимства от софтуерното изключване на EGR клапана:

  • замърсяването на всмукателната система е намалено;
  • при двигателите с турбокомпресор ефектът на турбозакъснението е намален;
  • подобрена е реакцията на педала на газта;
  • изчезват грешките, дължащи се на дефектен EGR клапан;
  • няма нужда да харчите пари за заместители;
  • по-рядка смяна на маслото;
  • подобрява се работата на празен ход и на студен двигател;
  • подобрено е сцеплението при ниска скорост.


Цени

Цените за Софтуерно премахване на EGR клапан са в диапазона от 120 до 200 лева. За повече информация се свържете с нас

Защо да се доверите на нас?

Нашите експерти са специалисти по автоелектроника от повече от 10 години и владеене на 4 езика – български, английски, руски и турски. Притежават Class 4 лиценз от „Bachelor of Science FH Automotive Electronics“ и магистратура от факултет по автоелектроника в Немският университет "Westsachsische Hochschule Zwickau" Експертите по автоелектроника дистанционно ще се запознаят с проблема, след което своевремнно ще ви насочат към правилното решение за отстраняване на проблема.

Запази час за софтуерно изключване на EGR клапан

Попълнете формата по-долу за да запазите час. Наш специалист ще се свърже с вас за уточняване на детайли.

Запази Час