Меню
Кошница

Софтуерно премахване на DPF филтър

Какво е DPF филтър?

От 2005 г. леките автомобили с дизелов двигател използват DPF филтър за твърди частици. Филтърът за твърди частици е проектиран да намалява емисиите на сажди в атмосферата заедно с отработените газове. Ако филтърът за твърди частици (DPF) (Diesel particulate filter / FAP - Filter Additive Particulate) е силно запушен и се повреди, мощността пада, разходът се увеличава и светва лампичката Check Engine. Има два начина за излизане от ситуацията - или да замените скъпата резервна част, или да деактивирате грешката със софтуер и да премахнете филтъра за твърди частици (каталитичния конвертор) от изпускателната система. Второто решение може да бъде по-евтино и също така позволява по-добра динамика, тъй като самият филтър, особено когато е запушен, създава съпротивление на отработените газове (което е пряко свързано с дебита на отработените газове и скоростта на турбината).

Как да разбера, че има проблем с моя DPF / FAP филтър за твърди частици?

Ако автомобилът има някой от следните симптоми, е време да се обадите в сервиз за помощ: Запушен филтър за твърди частици:

  • мощността на двигателя и сцеплението са намалени
  • увеличен разход на гориво, прекомерен дим
  • колебаеща се скорост на празен ход, лошо стартиране
  • нивото на маслото в двигателя е твърде високо.
  • неестествен, съскащ шум при работа на двигателя.
  • предупредителни светлини на арматурното табло за проблем с филтъра за твърди частици

Ако има проблем с филтъра за частици, той трябва да бъде отстранен. Въпреки че този тип неизправност е доста често срещана, отстраняването на филтъра за твърди частици е технически доста сложна операция. Ето защо най-доброто решение е да поверите тази работа на специалист, за да нямате допълнителни проблеми.

Обадете се сега за консултация

+359 895 353 030

Защо се повреждат DPF / FAP филтрите за твърди частици?

Честите кратки пътувания в града може да не загреят достатъчно филтъра за твърди частици. За да започне автоматичната регенерация, е необходимо да шофирате дълго време по магистрала, за да може температурният сензор на филтъра за твърди частици да отчете необходимата температура.

Това означава, че регенерацията не се извършва или се извършва слабо, тъй като филтърът не е достатъчно загрят. Принуждаването на шофьорите да създават целенасочено условия за прегаряне е проблематично.

Дефектен двигател също може да възпрепятства регенерацията. При повреден EGR клапан или неправилно затворена тапа на резервоара за гориво няма да има регенерация. Междувременно саждите продължават да се натрупват и отстраняването им става все по-проблематично. Саждите не могат да бъдат напълно изгорени, а остатъците неизбежно се натрупват.

Лошото качество на горивото. Количеството сажди зависи от съдържанието на сяра в дизеловото гориво. Ако съдържанието на сяра е твърде високо, филтърът се запушва по-бързо. Резултатът е по-често регенериране, което от своя страна води до по-високи нива на маслото, тъй като част от горивото се стича по стените на цилиндрите в масления резервоар. Свойствата на това масло са естествено влошени.

Какви са ползите от премахването на DPF / FAP филтъра ?

  • Отстраняването му дава възможност на двигателя да работи в по-отлични условия.
  • Изчезва рискът от разреждане на маслото с дизелово гориво. Това е често срещано явление при запушен филтър или неправилно функциониращи DPF системи.
  • Разходът на гориво намалява значително (когато запушването или неправилната работа на системата е по-сериозна, тогава това се усеща в пъти повече).
  • Премахването на DPF/FAP филтъра е алтернативата на закупуването на нов филтър за твърди частици, който в много случаи струва доста скъпо. Изключването на филтъра струва на водачите средно 10 пъти по-евтино в сравнение с покупката на нова част. Отстраняването му дава възможност на двигателя да работи в по-оптимални режими.
  • След премахването се удължава животът на двигателя, тъй като не се достигат толкова високи температури и налягания на отработените газове.

Цени

Цените за Софтуерно премахване на DPF филтър са в диапазона от 300 до 450 лева. За повече информация се свържете с нас.


Защо да се доверите на нас?

Нашите експерти са специалисти по автоелектроника от повече от 10 години и владеене на 4 езика – български, английски, руски и турски. Притежават Class 4 лиценз от „Bachelor of Science FH Automotive Electronics“ и магистратура от факултет по автоелектроника в Немският университет "Westsachsische Hochschule Zwickau" Експертите по автоелектроника дистанционно ще се запознаят с проблема, след което своевремнно ще ви насочат към правилното решение за отстраняване на проблема.

Запази час за софтуерно изключване на DPF филтър

Попълнете формата по-долу за да запазите час. Наш специалист ще се свърже с вас за уточняване на детайли.

Запази Час

Обадете се сега за консултация

+359 895 353 030