Защо се повреждат DPF / FAP филтрите за твърди
частици?
Честите кратки пътувания в града може да
не загреят достатъчно филтъра за твърди частици. За да започне автоматичната
регенерация, е необходимо да шофирате дълго време по магистрала, за да може
температурният сензор на филтъра за твърди частици да отчете необходимата
температура.
Това означава, че регенерацията не се
извършва или се извършва слабо, тъй като филтърът не е достатъчно загрят.
Принуждаването на шофьорите да създават целенасочено условия за прегаряне е
проблематично.
Дефектен двигател също може да
възпрепятства регенерацията. При повреден EGR клапан или неправилно затворена
тапа на резервоара за гориво няма да има регенерация. Междувременно саждите
продължават да се натрупват и отстраняването им става все по-проблематично.
Саждите не могат да бъдат напълно изгорени, а остатъците неизбежно се
натрупват.
Лошото качество на горивото.
Количеството сажди зависи от съдържанието на сяра в дизеловото гориво. Ако
съдържанието на сяра е твърде високо, филтърът се запушва по-бързо. Резултатът
е по-често регенериране, което от своя страна води до по-високи нива на
маслото, тъй като част от горивото се стича по стените на цилиндрите в масления
резервоар. Свойствата на това масло са естествено влошени.